loading...

مجله تخصصي كيهانه

مطالب سلامتي

بازدید : 313
11 زمان : 1399:2

والدين هميشه نگراني هايي در مورد استفاده از پستانك و تداخل آن با تغذيه با شير مادر داشته اند ترس آنها از گرفتن پستانك دلسرد شدن كودك از شير مادر است استفاده طولاني مدت از پستانك ممكن است تاخير گفتاري و مشكلات دنداني را در بر داشته باشد.

اما پستانك در كودكاني كه عادت به مكيدن انگشت دارند ممكن است بهتر و محافظ تر باشد از طرفي پستانك ارتودنسي مي تواند به نوعي يك پيشگيري از ارتودنسي در آينده كودك باشد.

عادات غلط و اشتباهاتي كه كودكان در دوران كودكي خود داشته اند در بزرگسالي ممكن است براي آنها مشكل آفرين بشود اين عادات مي تواند باعث بروز بسياري از اختلالات و ناهنجاري هاي دهان ، دندان و فك و صورت بشود.

پستانك ارتودنسي يا پستانك گرد

پستانك ارتودنسي در راستاي رشد طبيعي دندان ها و لثه نوزاد طراحي شده است. اين پستانك تاييد شده از طرف دندانپزشكان ، ارتودنتيست ها و متخصصين اطفال است. طراحي اين پستانك مانند نوك پستان مادر است. تحقيقات نشان داده است كه نوزاداني كه از پستانك ارتودنسي استفاده كرده اند كمتر در خطر يك اوربايت يا اپن بايت هستند.

پستانك معمولي گرد است برخي از كودكان اين پستانك را ترجيح مي دهند و قيمت آن از پستانك ارتودنسي ارزانتر است .

انگشت شست و عادات مكيدن انگشت

مكيدن انگشت يك رفلكس طبيعي براي يك نوزاد است با اين حال اگر اين عادت از سن 5 تا شش سالگي و در دوران دنداني مختلط و دائمي هنوز ادامه پيدا كرد.ممكن است پتانسيلي باشد براي حركت نامطلوب دندان ها و بروز مال اكلوژن كلاس II. بهتر است عادت مكيدن انگشت قبل از جوانه زدن دندان هاي دائمي متوقف شود در اين صورت هيچ اثر نامطلوبي بر روي دندان هاي دائمي باقي نمي گذارد.

لوازم ارتودنسي براي متوقف كردن مكيدن انگشت

متخصص ارتودنسي يك شبكه فلزي صاف در پشت دندان هاي ثناياي بالاي آنها قرار دهد درمان جامع ارتودنسي براي اصلاح هرگونه مال اكلوژن در كودكاني كه انگشت خود را مي مكند بهتر است زودتر انجام شود تا باعث توقف هرچه سريعتر عادات نامناسب شود.درمان زودهنگام به صرفه جويي در قيمت ارتودنسي و زمان كمك كند.

عوارض ناشي از مكيدن انگشت شست

اين مشكلات از اين قبيلند:

  • مشكلات دنداني
  • مشكلات فك بالا
  • مشكلات فك پايين
  • مشكلات لثه
  • ناهنجاري فك

تيم ارتودنسي كودكان

اگر شما شك داريد كه فرزند شما ممكن است نياز به درمان ارتودنسي داشته باشيد يا نه ما به شما پيشنهاد مي كنيم با دكتر هادي درويش پور متخصص ارتودنسي كودكان در اسرع وقت ملاقات داشته باشيد. اگر مي‌خواهيد اطلاعاتي در زمينه روش هاي درماني (ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي كودكان، سن مناسب ارتودنسي ، داشته باشيد به سايت drdarvishpour..com سر بزنيد

بازدید : 392
11 زمان : 1399:2

در برخي موارد، جاي زخم يا التهاب ناشي از عمل لاغري ممكن است راه ارتباطي معده و روده را باريك و تنگ كند. اين تنگ شدگي معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از جراحي لاغري اتفاق مي افتد و كمتر از ۵ درصد از بيماران به آن مبتلا مي شوند. بيماراني كه به اين تنگ شدگي مبتلا مي شوند، قادر نخواهند بود مانند قبل مايعات و غذا مصرف كنند. در اين موارد ممكن است مشكوك به انسداد روده باشند.

انسداد روده چيست؟

اين انسداد زماني اتفاق مي افتد كه كل يا قسمتي از روده كوچك يا بزرگ بسته شود. اين انسداد مانع عبور طبيعي غذا، مايعات و گاز ها از داخل روده شده و ممكن است با درد شديد و منقطع همراه باشد.

علل

اين انسداد مي تواند جزئي و كلي باشد. انسداد جزئي روده مي تواند بدون جراحي درمان شود اما اكثر انسداد هاي كلي نياز به جراحي روده دارند.

تشخيص

تشخيص انسداد روده از طريق آزمايش يا معاينه فيزيكي انجام مي شود.

  • صداهاي روده
  • راديوگرافي شكم
  • آزمايش روده كوچك و ارگان هاي بالايي
  • سي تي اسكن شكم

عوارض انسداد روده

درمان به موقع اين انسداد براي جلوگيري از بروز عوارض آن بسيار ضروري است. عوارضي از قبيل:

  • كم شدن آب بدن (دي هيدراته شدن)
  • عدم تعادل الكتروليت
  • سوراخ شدن روده كه مي تواند منجر به عفونت شود.
  • از كار افتادن كليه

درمان

اگر روده ي شما به حدي مسدود شده باشد كه هيچ غذايي نتواند از آن عبور كند شما به درمان فوري نياز داريد. درمان انسداد روده از روش هاي مختلفي انجام مي شود كه دو مورد از آنها به شرح زير است:

جراحي روده

اگر انسداد كامل باشد، بيمار براي درمان در بيمارستان بستري و جراحي مي شود. در صورتي كه ويژگي هاي لازم براي انجام جراحي را داشته باشيد، ممكن است طي جراحي كل محل انسداد برداشته شود. همچنين جراح ممكن است بافت هايي كه در اثر نرسيدن خون مرده اند، را بردارد.

استنت

در برخي موارد كه انسداد ناشي از تنگ شدگي روده مي باشد، پزشك ممكن است با استفاده از يك لوله بلند به نام آندوسكوپ، استنتي فلزي درون روده قرار دهد تا آن را گشاد كند. برخي افراد تنها به يك استنت براي بهبود انسداد خود نياز دارند اما برخي ديگر پس از بهبودي از استنت، نياز به انجام جراحي نيز دارند.

سخن پاياني

گذشته از مزاياي فراوان و غير قابل انكار جراحي چاقي، انسداد روده يكي از عوارض بلند مدت جراحي هاي لاغري مثل ( جراحي اسليومعده،باي پس معده) مي باشد.البته بيمار در صورت رعايت تمام دستورالعمل هاي جراح لاغري، به احتمال زياد دچار اين عوارض نخواهد شد و احتمال بروز مشكل ذكر شده بسيار پايين مي باشد. بيماران بايد در تصميم خود حتما اين مورد را در نظر گيرند. براي اطلاعات بيشتر همچنين هزينه جراحي لاغري با پوشش بيمه تكميلي يا بيمه پايه به سايت dranbara.com سر بزنيد

بازدید : 258
11 زمان : 1399:2

سندروم دامپينگ نوعي بيماري است كه مي تواند پس از انواع جراحي هاي لاغري نظير(عمل اسليو معده، باي پس معده، عمل جراحي ساسي و...)كه در آن ها بخشي از معده برداشته يا باي پس مي شود، ايجاد شود. اين سندروم همچنين مي تواند در افرادي كه جراحي مري انجام داده اند، تشكيل شود.از عوارض جراحي لاغري بوده و افرادي كه به دليل عدم كاهش وزن زير تيغ جراحي مي روند بايد از آن آگاه باشند.

علل سندروم دامپينگ

پس از جراحي لاغري، كنترل حركت غذا در دستگاه گوارش سخت تر مي شود زيرا غذا به سرعت از معده به درون روده كوچك تخليه مي شود. خوردن برخي غذا ها(خصوصا غذاهاي قندي) مي تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپينگ را افزايش دهد. اين علائم همچنين ممكن است پس از خوردن لبنيات، برخي چربي ها يا غذاهاي سرخ كردني به سراغتان بيايد.

علائم سندروم دامپينگ

علائم اوليه و ثانويه سندروم دامپينگ ممكن است در هر شخص متفاوت باشد.

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • درد و گرفتگي عضله هاي شكمي
  • اسهال
  • حس ناخوشايند پر بودن بسيار يا باد كردگي
  • عرق كردن
  • ضعف
  • سرگيجه
  • سرخ شدن پوست بدن يا صورت
  • ضربان نامنظم و غير طبيعي قلب

باشد. علائم ثانويه سندروم دامپينگ نيز شامل:

  • هيپوگليسمي
  • عرق كردن
  • ضعف
  • ضربان نامنظم و غير طبيعي قلب
  • سرخ شدن
  • سرگيجه

مي باشد. حدود ۷۵ درصد از بيماران سندروم دامپينگ، علائم اوليه بيماري و ۲۵ درصد آنها علائم ثانويه آن را دارند.

درمان سندروم دامپينگ

تغييرات در شيوه زندگي و رژيم غذايي مي تواند علائم سندروم دامپينگ را به حداقل رسانده و بسيار مفيد باشند. البته اين تغييرات بايد به درستي انجام شده و بيمار بايد از گرفتن رژيم هاي لاغري سريع خودداري كند. در موارد جدي تر، كه تغييرات رژيم غذايي و روش زندگي موثر واقع نمي شوند، بايد از دارو و جراحي كمك گرفت.

اگر سندروم دامپينگ به ديگر درمان ها جواب ندهد و يا ناشي از جراحي هاي قبلي بيمار باشد، پزشك ممكن است جراحي دوباره را پيشنهاد كند.

چندين نوع جراحي براي درمان اين شرايط وجود دارد كه بايد بر اساس جراحي اوليه بيمار انتخاب شود. با اين حال طبق گفته موسسه ملي ديابت و بيماري هاي گوارشي و كليوي، جراحي براي درمان سندروم دامپينگ اغلب موفقيت آميز نخواهد بود

به طور كلي، مي توان با تغيير رژيم غذايي پس از عمل لاغري، به پيشگيري از سندروم دامپينگ كمك كرد در موارد جدي تر، ممكن است براي درمان سندروم دامپينگ نياز به مصرف دارو يا جراحي داشته باشيد كه با مشورت با جراح لاغري ممكن است براي بيمار داروي ضد اسهال تجويز شود.

بازدید : 239
11 زمان : 1399:2

لق شدن دندان يكي از نگراني هاي بيماراني است كه در حين درمان ارتودنسي هستند.

در چند روز اول كه براكت ها گذاشته مي شوند دندان ها تكان مي خورند و احساس لق شدن دندان به بيمار دست مي دهد. در صورتي كه متخصص ارتودنسي آن را از قبل توضيح نداده باشد باعث نگراني بيمار شود.

حس لق شدن دندان هنگام ارتودنسي

حركت دندان از كجي به راستي با اعمال فشار توسط دستگاه ( ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك) براي اصلاح فرم و موقعيت دندان صورت مي گيرد.

اين فشار به:

  • تاج
  • ريشه ليگامان پريودنتال
  • استخوان اطراف

دندان نيرو منتقل مي كند ، البته اين فشار آهسته و مداوم است.

از اين رو در جهت دندان در حال حركت ، غشاء پريودنتال ( لثه ) فشرده ، قرار دارد.

سطح استخوان از تماس با اين غشاء شروع به جذب دوباره مي كند.

لق شدن دندان حين ارتودنسي كاملا طبيعي است و از عوارض ارتودنسي نيست

پس از اتمام كار ارتودنسي دندان در موقعيت امن تري در استخوان قرار خواهد گرفت.

در انتهاي كار ارتودنسي و حذف براكت ها شما براي ماندگاري درمان تنها به يك نگهدارنده نياز داريد كه ارتودنتيست تان به شما توصيه مي كند.

بنابراين اگر در آغاز كار ارتودنسي احساس لق شدن دندان داشتيد نگران نباشيد اين موضوع كاملا طبيعي است.

امكان لق شدن دندان در اثر بيماري هاي پريودنتال

علت ديگر شل شدن دندان بيماري هاي لثه ( پريودنتال ) مي باشد كه اين بيماري در بزرگسالان شايع تر از كودكان است.

از آنجايي كه شما براكت هاي ارتودنسي ثابت داريد و با نيروهاي ملايم وارده به دندان هاي خود مواجه هستيد، سلامت پريودنتال نقش اول را در اين بازي ايفا مي كند.

بنابراين اگر بافت هاي لثه در طول ارتودنسي سالم نباشند ممكن است باعث از دست رفتن استخوان و يا تضعيف آن شوند.

بنابراين هر بيماري لثه بايد تحت كنترل در آورده شود

لق شدن دندان هاي پر ازدحام در طي ارتودنسي

درمان ارتودنسي براي كساني كه شلوغي و نامنظمي دندان دارند به زمان بيشتري براي تنظيم و مرتب كردن دندان ها نياز دارد.

طي اين فرايند درمان، بيمار ممكن است مدت بيشتري احساس سستي و لق شدن دندان را داشته باشد.

نيرو هايي ارتودنسي كه قادرند دندان ها را به حركت در آورند در هر ماه مي توانند در نهايت يك ميلي متر دندان ها را به ناحيه هدف نزديك كنند.

سخن آخر

اگر شما متوجه مي شويد كه نيروهاي وارده بر دندان هاي شما نادرست و بيش تر از حد معمول است به همين خاطر است كه شما نبايد در نزد افراد غير متخصص به خاطر هزينه ارتودنسي ارزان بهاي آن انجام دهيد .

اگر قصد معاينه ارتودنسي خود يا كودكتان به كلينيك يك متخصص برجسته ارتودنسي داريد از آنجايي كه براي انجام مشاوره امكان دارد چندين جلسه رفت و آمد كنيد تا تشخيص درست در مورد شما صورت بگيرد كلينيك هاي دكتر هادي درويش پور بهترين دكتر ارتودنسي در شمال تهران مركز و شمال تهران واقع شده اند تا باعث آرامش و آسايش شما در طول دوره ي درمانتان شود

بازدید : 259
11 زمان : 1399:2

فشار خون امروزه به عنوان ” قاتل خاموش ” شناخته شده است به همين دليل است كه بسياري از مردم حتي از فشار خون بالاي خود بي اطلاع هستند .

اگر فشار خون شما بالا باشد و دندانپزشك شما در مطب از بي حسي موضعي اپي نفرين براي كنترل درد و خونريزي استفاده كند.

اين دارو ممكن است باعث افزايش سريع در ضربان قلب شود اگر شما ازفشار خون بالا ي خود تاكنون بي اطلاع باشيد اپي نفرين ممكن است شما را در معرض حمله قلبي قرار دهد .

در سال هاي اخير كه شرط سني براي درمان ارتودنسي برداشته شده است متخصصين ارتودنسي با افراد بزرگسالي مواجه مي شوند كه داراي فشار خون بالايي هستند و قصد انجام ارتودنسي دارند .

بنابراين نه فشار خون بطور مستقيم به درمان ارتودنسي آسيب مي رساند و نه ارتودنسي خطري براي فشار خون بالا محسوب مي شود.

به همين خاطر همه افرادي كه داراي فشار خون بالاي كنترل شده هستند مي توانند به راحتي از خدمات ارتودنسي بهره بگيرند .

فشار خون بالاي خود را به اطلاع دندانپزشك يا ارتودنتيست برسانيد

اگر شما در حالي كه داراي فشار خون بالايي هستيد به خدمات دندانپزشكي يا ارتودنسي نياز داريد بهتر است در مورد شرايط و داروهاي خود با دندانپزشك يا ارتودنتيست خود مشورت كنيد .

بيماران مبتلا به فشار خون بالا نيز مي توانند در معرض خطر داروهاي بيحس كننده موضعي باشند.

مانند استفاده از منقبض كننده عروق مثل اپي نفرين

بسياري از بيماران براي فشار خون بالا مي توانند از داروهاي ضد اضطراب ( كه اغلب براي ايجاد آرامبخشي آگاهانه دهان استفاده مي شود ) درمان شوند.

به اين ترتيب آنها مي توانند با خيال راحت بيهوشي موضعي دريافت كنند .

فشار خون بالا مانعي براي ارتودنسي نيست

در اولين جلسه ويزيت بهترين دكتر ارتودنسي ممكن است چند بار فشار خون شما را چك كند.

تا اطمينان حاصل كند كه واكنش شما نسبت به تغييرات دارو و درمان چگونه خواهد بود .

سپس در رابطه با ادامه درمان و اينكه فشار خون شما چقدر بالا است و يا اينكه چگونه كنترل مي شود تصميماتي گرفته مي شود .

يك ارتودنتيست به راحتي مي تواند شما را با رعايت موارد زير مورد پذيرش و درمان قرار دهد .

  • وقت تعيين شده بيشتر از 50 دقيقه نباشد .
  • آموزش بهداشت مناسب و كافي براي دهان ودندان بيمار.
  • پرهيز از استرس به هنگام معاينه .
  • بيمار بايد در مواقع لزوم از دستورالعمل هاي پزشك معالج خود براي مهار استرس در موقع درمان ارتودنسي استفاده كند .
  • مراقبت ويژه از لثه ها در طول مدت ارتودنسي
  • چك كردن فشار خون قبل از شروع هر جلسه ويزيت

مي توانيد خدمات ارتودنسي شامل روش هاي مدرن ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي نامرئي،ارتودنسي كودكان را زير نظر بهترين متخصص ارتودنسي تهران دريافت كنيد قيمت دقيق ارتودنسي حضوري كلينيك در براي شما محاسبه شود.

بازدید : 268
11 زمان : 1399:2

براي بيماراني كه به چاقي مفرط مبتلا هستند، جراحي لاغري گزينه ي بهتري نسبت به ليپوساكشن مي باشد. علاوه بر اين، جراحي لاغري مي تواند احتمال ابتلا به بيماري هاي مرتبط با چاقي را نيز كاهش دهد. همچنين جراحي لاغري احتمال بازگشت ناگهاني كل وزن اوليه تان را بسيار محدود خواهد كرد.

در حالي كه ليپوساكشن براي كاهش چربي ها و فرم دهي به بدن است براي اولين بار در دهه ۸۰ ميلادي انجام شد و به شهرت رسيد. طي اين روش، متخصص زيبايي با دقت و احتياط چربي هاي اضافي را از طريق لوله ي تو خالي و كوچكي به نام كانولا از بدن خارج مي كند. با حركت دادن لوله كانولا درون توده چربي، سلول هاي چربي ساكشن مي شوند و بدن خوش فرم تر به نظر مي رسد حذف سلول هاي چربي هيچ تاثيري بر نوسانات وزني آينده بيمار نخواهد داشت

جراحي لاغري به بدن مي آموزد كه چگونه چربي هاي اضافي بدن را آب كرده و به وزن ايده آل برسد

فوايد جراحي لاغري

كاهش وزن چشم گير

بهبود سلامتي

ثبات روحي

بهبود كيفيت زندگي

تفاوت ليپوساكشن و جراحي لاغري

جراحي لاغري بر خلاف ليپوساكشن خاصيت درماني داشته و بر وزن بدن تاثير مي گذارد و فرم يا شكل بدن را تغيير نمي دهد. از طرف ديگر ليپوساكشن نوعي جراحي زيبايي بوده و جنبه درماني ندارد.

پس از جراحي چاقي، رژيم غذايي تغيير مي كند و به مايعات محدود خواهد شد و كم كم به سمت غذاهاي جامد پيش مي رود

براي بيماراني كه ليپوساكشن انجام مي دهند، حفظ وزن به دست آمده از ليپوساكشن و دائمي كردن وزن جديد به عهده خودشان خواهد بود. بيماران ممكن است تا حدود ۴ هفته پس از جراحي تورم و التهاب داشته باشند. با اين وجود، عدم تغيير رژيم غذايي و ورزش نكردن مي تواند منجر به ظاهر شدن چربي در مناطق جديدي از بدن شود.

چرا بهتر است پس از جراحي لاغري از ليپوساكشن استفاده كرد؟

انجام ليپوساكشن پس از جراحي لاغري روشي عالي براي خلاصي از چربي هاي شكم و پهلو و ساير نقاطي است كه ورزش اثر چنداني بر آنها ندارد.متاسفانه چربي هاي شكم، ران و باسن در اغلب موارد باقي مي مانند و انتخاب لباس را براي بيمار دشوار مي كنند. در صورتي كه پس از مشاوره،جراح لاغري تشخيص داد كه شما يك كانديد خوب براي جراحي لاغري هستيد، بايد به سراغ انتخاب نوع جراحي برويد. سه نوع جراحي لاغري كه امروزه انجام مي شوند عبارت است از:(حلقه قابل تنظيم معده,باي پس معده,اسليو معده,بالون معده)

بازدید : 262
11 زمان : 1399:2

بسياري از افراد در قسمت هاي مختلف بدن خود چربي هاي ناخواسته و مقاومي دارند كه حتي با رژيم و ورزش هم نمي توانند آنها را آب كنند. اين چربي هاي موضعي كه خلاص شدن از آنها مي تواند بسيار دشوار باشد، ممكن است پس از بارداري و در نواحي شكم، پهلو، ران ها يا پشت، به وجود آمده باشند ليپوساكشن روش برداشتن چربي هاي اضافي بدن است

در صورتي كه وزني نرمال داريد اما قسمتي از چربي هاي بدنتان به ورزش و رژيم واكنشي نشان نمي دهند، بهتر است ليپوساكشن را انتخاب كنيد.

آيا ليپوساكشن با وجود برداشتن چربي ها، منجر به كاهش وزن مي شود؟

در پاسخ بايد گفت خير. از آنجايي كه ليپوساكشن سلول هاي چربي را خارج مي كند، اغلب فكر مي كنند كه مي توانند با اين روش، بدون ورزش و تغيير رژيم غذايي وزن خود را كاهش دهند. با اينكه بيشتر بيماراني كه از روش ليپوساكشن استفاده كرده اند، وزني كم نكرده اند، اما به طور متوسط مي توان انتظار داشت كه بيمار با ليپوساكشن بين ۱ تا ۲ كيلوگرم وزن كم كنند.

در صورتي كه پس از ليپوساكشن شكم يا نقاط ديگر بدن، پرخوري كنيد يا ورزش نكنيد، سلول هاي چربي باقي مانده مي توانند بزرگتر شوند و وزن فرد ممكن است اضافه شود. با اين تفاوت كه اين بار در قسمت ديگري نمود پيدا خواهد كرد.

ليپوساكشن چه قسمت هايي را هدف قرار مي دهد؟

ليپوساكشن مي تواند براي نقاط مختلفي از بدن انجام شود و نتيجه مطلوبي داشته باشد. البته ليپوساكشن ران و شكم پهلو بيش از ساير نقاط انجام مي شوند. با اين حال هزينه ليپوساكشن نسبتا بالا و دوره نقاهت طولاني (۶هفته) دارد.

قسمت هايي از بدن كه مي توان ليپوساكشن را براي آنها انجام داد شامل:

  • غبغب
  • گردن
  • شكم
  • پهلو ها
  • ران ها
  • صورت
  • سينه

مي شود.

سخن آخر

به طور كلي تمام روش هاي زيبايي كه طي آنها چربي ها از بدن خارج مي شوند، به علت عدم كاهش وزن به عنوان راه حل نهايي توصيه نمي شوند.

اما درصورتي كه از چاقي مفرط رنج مي بريد و به دنبال روشي هميشگي براي كاهش وزن هستيد، لاغري با جراحي گزينه مناسب تري برايتان خواهد بود. هدف جراحي هاي لاغري مانند اسليو معده، عمل باي پس معده، جراحي ساسي باي پس ، حلقه و …ايجاد تغييرات موقت در ظاهر فرد نيست بلكه مي توانند زندگي را كه به دليل چاقي مفرط، سال ها از آن محروم بوده اند، به دست آورند براي دريافت مشاوره جهت انجام عمل چاقي با آقاي دكتر عنبرا بهترين متخصص عمل اسليو ايران تماس بگيريد

بازدید : 234
11 زمان : 1399:2

ارتودنسي درماني است كه در آن، با اعمال نيرو و كشش به روي دندان ها آنها را وادار به حركت مي كنند يك دكتر ارتودنسي خوب با آگاهي كامل از ميزان اين كششها و محاسبه نيروي وارده با روش هاي خاص و مدرن اقدام به انجام اين كار مي كند.

نيروي شديدي كه در اثر اين كشش به بافت هاي محافظ دندان وارد مي شود در سه الي چهار روز اوليه محسوس است و ممكن است باعث كمي ناراحتي شود.

متخصص ارتودنسي در روز هاي ابتدايي درمان تا زماني كه وجود براكت هاي ارتودنسي براي شما عادي نشده است مسكن تجويز مي كند اما انتخاب نوع مسكن را به عهده ارتودنتيست خود بگذاريد زيرا آسپرين را اگر خود سرانه مصرف كنيد ممكن است باعث خونريزي شود.

استفاده از آدامس، موم و دهانشويه به جاي مسكن

احساس كشش و درد در همه افراد يكسان نيست.

بعضي ها ممكن است حتي نيازي به خوردن مسكن هم در خود احساس نكنند. اين درد ها حتي بدون خوردن هيچ مسكني پس از يك هفته از بين مي رود.

تقريبا تمام افرادي كه از دستگاه ارتودنسي ثابت استفاده ميكنند در روزهاي ابتدايي درمان كمي با مشكل روبرو مي شوند.

بعضي افراد جويدن آدامس هاي بدون قند را به استفاده از مسكن ها ترجيح مي دهند.جويدن آدامس بدون قند سبب خون رساني بيشتر به ريشه و بافت هاي در بر گيرنده دندان شده و باعث كاهش درد مي شود.

پس از نصب براكت ها قطعاتي از موم هاي مخصوصي تهيه شده اند شما مي توانيد اين موم ها را بر روي نقاطي كه در جلسه اول ارتودنسي درد ناك شده اند قرار بدهيد استفاده از دهانشويه ها هم به كاهش درد ناشي از آزردگي گونه ها و لب هاي شما پس از نصب دستگاه هاي ارتودنسي كمك مي كند.

به خاطر دردناك بودن دندان ها مسواك زدن را حذف نكنيد

در روزهاي اوليه درمان ارتودنسي ثابت يا ارتودنسي متحرك ممكن است شما كمي احساس درد كنيد و تمايلي به مسواك زدن نداشته باشيد

از عوارض ارتودنسي در هفته اول مسواك زدن را حذف كنيد يا بهداشت دهان و دندان تان را دست كم بگيرد ممكن است اين كار منجر به التهاب يا ورم لثه شما بشود عفونت و بيماري هاي لثه و به دنبال آن دندان درد مي تواند درد دندان هاي شما را هنگام ارتودنسي بسيار بيشتر كند.

رسيدگي و درمان اين بيماري ها قيمت ارتودنسي را بسيار بيشتر و مدت درمان ارتودنسي طولاني تر مي كند .

بازدید : 243
11 زمان : 1399:2

اين سوال اكثر كساني است كه قصد انجام ارتودنسي همزمان با عمل جراحي بيني را دارند بنابراين در حالت ايده آل شما مي توانيد اصلاح دندان خود را تكميل و پس از آن براي انجام عمل جراحي زيبايي بيني اقدام كنيد.

بدون نياز به براكت هاي ارتودنسي شما مي توانيد عمل جراحي زيبايي بيني خوبي داشته باشيد .

انحراف بيني و ارتودنسي

انحراف بيني و گرفتگي بيني مي تواند بر روند رشد فك اثر منفي بگذارد همچنين باعث تغيير شكل فك بالا و پايين شود گرفتگي بيني مي تواند خود عامل تنفس دهاني باشد با گذشت زمان باعث تغيير شكل فك بالا به سمت جلو و فك پايين به سمت عقب شود. آنها ابتدا بايد گرفتگي و انحراف بيني خود را درمان كنند.سپس جراحي فك و پروتز چانه براي جبران عقب ماندگي فك پايين انجام شود.در نهايت اگر دندان ها كج هم باشند ارتودنسي به عنوان آخرين راهكار وارد عمل مي شود.

فاصله گذاري بين درمان ارتودنسي و جراحي بيني

توصيه پزشكان اين است كه در گام نخست درمان ارتودنسي انجام شود پس از پايان كار ارتودنسي شما مي توانيد به جراحي بيني خود بپردازيد اما اگر شما نمي خواهيد صبور باشيد بهتر است با هر دو متخصص خود مشاوره داشته باشيددر صورت صلاح ديد هر دو متخصص مي توانيد به انجام اين كار دست بزنيد

ممكن است اگر جراحي بيني را قبل از پايان ارتودنسي انجام دهيد متخصص ارتودنسي شما به خاطر رعايت حال شما دچار محدوديت ها و دشواري كار ارتودنسي شود همچنين ممكن است در حين انجام تنظيمات براكت ها و كار روي دندان هاي شما فشار هايي به صورت و بيني شما وارد شود.

اين فشار ها مي تواند بخيه هاي جراحي شما را آزرده كند.

فاصله گذاري بين جراحي فك و جراحي بيني

اگر فك بالاي بيمار دچار اشكال باشد و به جراحي نياز داشته باشد بهتر است پس از جراحي فك يك سال تا رينوپلاستيك فاصله باشد.

جلوزدگي فك پايين

ناهنجاري فك ممكن است مادر زادي باشد و جنين با اين ناهنجاري در صورتش متولد شده باشد.

جلو زدگي فك پايين در حين رشد: در سنين بلوغ اين ناهنجاري ها تشديد مي شود و باعث ايجاد مشكلات فراواني خواهد شد.

كمبود فضاي فكي: جلو زدگي فك پايين در برخي از بيماران ممكن است باعث ايجاد كمبود فضاي فكي شود.

در اثر حوادث : دليل ديگر جلو زدگي فك پايين اكتسابي است و پس از تولد كودك و در اثر برخوردهاي فيزيكي ، سقوط از ارتفاع و سوانح رخ مي دهد.

اما اين افراد هم نبايد ارتودنسي همزمان با عمل جراحي بيني داشته باشند.

در كلينيك دكتر درويش پور متخصص ارتودنسي در تهران،انواع ارتودنسي شامل ارتودنسي ثابت، ارتودنسي متحرك، ارتودنسي نامرئي، ارتودنسي ديمون و ارتودنسي لينگوال و همچنين ارتودنسي كودكان، ارتودنسي همراه با جراحي فك و كليه روش هاي مدرن ارتودنسي ارائه ميشود تعرفه ارتودنسي براي هر فرد، نيازمند معاينه دقيق و بررسي راديوگرافي است

بازدید : 268
11 زمان : 1399:2

بر خلاف تصور عامه، چاقي ارثي آنقدر ها هم واقعيت ندارد عوامل ژنتيكي مرتبط با چاقي نقش بسيار كمي در ابتلا به آن دارند علاوه بر ژنتيك، روش زندگي افراد نيز تاثير فراواني بر چاقي و اضافه وزن آنها دارد. حتي با وجود ژن چاقي، افراد چاق مي توانند با تغيير رويه زندگي و حمايت خانواده و دوستان به آهستگي وزن كم كنند.

در صورت عدم كاهش وزن، تغيير رويه زندگي همچنان مي تواند سلامت فرد را بهبود بخشد. اگر فرد با تغيير رژيم غذايي و ورزش هم نتوانست وزن كم كند مي تواند جراحي عمل اسليو معده را كه نوعي لاغري با جراحي است، انجام دهد.

آيا امكان دارد كه چاقي ارثي باشد؟

پزشكان معمولا پيشينه سلامت خانوادگي را از بيماران خود جمع آوري مي كنند تا بتوانند افرادي را كه در خطر بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و برخي انواع سرطان هستند، را شناسايي كنند.خانواده ها نمي توانند ژنتيك خانوادگي خود را تغيير دهند اما مي توانند عادات صحيح غذايي و فعاليت هاي فيزيكي بيشتر را در محيط خانواده جا بياندازند.اين تغييرات مي توانند سلامت اعضاي خانواده و پيشينه سلامت خانوادگي نسل آينده را بهبود بخشند.

چرا وراثت نمي تواند سرنوشت انسان را تعيين كند؟

احتمال اينكه علت گسترش روز افزون چاقي در دنيا تغييرات ژنتيكي باشد، بسيار كم است. به همين دليل ژن ها مانع تكرار تنوع ژني در طول يك نسل شده و ژنتيك اغلب براي چند نسل ثابت باقي مي ماند.چه چيزي طي ۴۰ سال گذشته توانسته آمار چاقي را تا اين اندازه افزايش دهد؟ پاسخ مشخص است: محيط.

  • آماده بودن غذا در تمام ساعات روز
  • كاهش قابل توجه فعاليت هاي فيزيكي كه عامل اصلي چاقي كودكان مي باشد.
  • افزايش زمان تماشاي تلويزيون، استفاده از كامپيوتر و انجام كارهايي كه نياز به تحرك ندارند.
  • ورود غذاهاي فرآوري شده، فست فود ها و نوشيدني هاي پر شكر

تغييرات محيطي كه پرخوري را براي افراد آسان تر، و انجام فعاليت هاي فيزيكي را دشوار تر كرده است، در افزايش اخير چاقي و اضافه وزن نقش كليدي ايفا مي كند.

افرادي كه داراي ژن چاقي هستند ۲۳ درصد بيشتر از افرادي كه فاقد اين ژن هستند، مستعد چاقي و اضافه وزن مي باشند. اما ورزش و فعاليت فيزيكي اين احتمال را كاهش مي دهد. اشخاصي كه داراي ژن چاقي بودند اما ورزش مي كردند، ۳۰ درصد كمتر از افرادي كه داراي اين ژن بودند اما تحركي نداشتند، مستعد چاقي بودند.

چنانچه از چاقي همراه با يكي بيماري هاي ذكر شده در اين مقاله رنج ميبريد ميتوانيد تحت عمل جراحي چاقي قرار بگيريد. اگر براي انجام اين عمل مصمم هستيد و ميخواهيد بدانيد آيا كانديد مناسبي براي عمل هستيد يا نه به نزد دكتر عنبرا جراحي لاغري در تهران و بارياتريك مراجعه كنيد

تعداد صفحات : 16

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 170
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 287
  • بازدید سال : 842
  • بازدید کلی : 124966
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی